Jungfru Marias födelse - akvedukten 12
Lägg märke till hur hon genom nådens fullhet (jfr Luk 1:28) nådde upp till änglarna och gick förbi dem genom att Anden kom över henne (jfr Luk 1:35). I änglarna finns kärlek, renhet och ödmjukhet. Vilken av dessa dygder utstrålade inte Maria? Vi har redan talat om detta efter bästa förmåga.
Låt oss nu övergå till hennes suveränitet. Blev det någonsin sagt till en ängel (jfr Heb 1:5): Den helige Ande skall komma över dig, och den Högstes kraft skall vila över dig. Därför skall barnet kallas heligt och Guds Son (Luk 1:35)? På ett annat ställe kan vi läsa: Sanning spirar ur jorden (Ps 85:12) och inte från en skapad ängel. Det är ju inte änglar som hon har tagit sig an, utan Abrahams släktingar (Heb 2:16).
Det är förvisso en stor ära för en ängel att få tjäna Herren (Heb 1:14), men Maria förtjänade att bli Herrens Moder, vilket är än mer ärorikt. Även jungfruns fruktsamhet innebar en enastående ära: denna gåva gjorde henne överlägsen änglarna, ty hennes namn är för mer än deras (Heb 1:4). Redan full av nåd fann hon genom sin kärleks låga, sin obefläckade jungfrulighet och sin självutgivande ödmjukhet nåden att bli havande utan att känna en man och att föda utan smärta. Men inte nog med det: hennes barn kallas heligt och är Guds Son (Luk 1:35).
Låt oss nu övergå till hennes suveränitet. Blev det någonsin sagt till en ängel (jfr Heb 1:5): Den helige Ande skall komma över dig, och den Högstes kraft skall vila över dig. Därför skall barnet kallas heligt och Guds Son (Luk 1:35)? På ett annat ställe kan vi läsa: Sanning spirar ur jorden (Ps 85:12) och inte från en skapad ängel. Det är ju inte änglar som hon har tagit sig an, utan Abrahams släktingar (Heb 2:16).
Det är förvisso en stor ära för en ängel att få tjäna Herren (Heb 1:14), men Maria förtjänade att bli Herrens Moder, vilket är än mer ärorikt. Även jungfruns fruktsamhet innebar en enastående ära: denna gåva gjorde henne överlägsen änglarna, ty hennes namn är för mer än deras (Heb 1:4). Redan full av nåd fann hon genom sin kärleks låga, sin obefläckade jungfrulighet och sin självutgivande ödmjukhet nåden att bli havande utan att känna en man och att föda utan smärta. Men inte nog med det: hennes barn kallas heligt och är Guds Son (Luk 1:35).
3 Comments:
MIN FAVORITFRA JOSEF https://www.youtube.com/watch?v=Dz4HGZP8udM
THE BLESSED SACRAMENT AND THE BLESSED VIRGIN MARY
In drawing connection between the Blessed Virgin Mary and the Eucharist, we must first look at Mary’s role as Mother of God. Through her “fiat” at the Annunciation, Mary “offered her virginal womb for the Incarnation of God’s Word. The Eucharist, while commemorating the passion and resurrection, is also in continuity with the incarnation. At the Annunciation Mary conceived the Son of God in the physical reality of his body and blood.” It can be said, then, that “Jesus’ Body and Blood was taken from the body and blood of the Blessed Virgin.” That is, “it is the very same body born of Mary which is glorified and present in the Sacrament of the Eucharist.” In other words, “in Jesus is always the Immaculate flesh and the Virginal blood of His Most Holy Mother.”
Mary is a symbol of the communicant, for she bore the God-Man in her bosom. She is a perpetual invitation to Holy Communion, for she is as attached to her son in the Holy Eucharist as she is in all other phases of His life.
MARY, PURER THAN ANGELS
Being the Immaculate Conception, the meaning of this title is that “from the first instant of her existence the Mother of God never experienced the stain of Original Sin, and that from the earliest days of the Church the faithful acknowledged that our most Holy Mother was the purest of creatures, purer than the angels, entirely free from the least stain of sin.
The reality of the Immaculate Conception is prophesied in Genesis, where God tells the serpent, “I will put enmity between you and the woman, and between your offspring and hers, He will strike at your head, while you strike at his heel.” The word enmity does not merely signify a dislike, but rather an “absolute and complete opposition this is because there is absolute and complete opposition between Jesus and all evil. Similarly, Mary must also be completely opposed to all sin and evil, otherwise she would be “in at least partial participation with Satan and sin, thereby destroying the complete God-given opposition as revealed in Genesis 3.”
As Jesus took his humanity solely from the Blessed Virgin, “Mary’s purity, Her virginity, Her tender ways, Her sweet manner, Her love, and even the very features of Her heavenly face, all these we find in Jesus.” So not only in virtue of her Divine Motherhood is Our Lady connected to the Blessed Sacrament, but also as Mother of the Church. In addition, through the Divine preparation for her maternity she also participates in a unique way in the Eucharist.
It is also helpful to remember the answer given by St. Bernadette Soubirous when asked “‘What would please you more, to receive Holy Communion or to see the Madonna?’ The little Saint answered, "The two cannot be separated. Jesus and Mary always go together."
20) Home / X
https://x.com/SecretFire79/status/1828242697179509147 kada se demon pridruzi na masi
tisdagen den 27/08 https://bogtevoli.wordpress.com/2024/08/27/tisdagen-den-27-08/
Skicka en kommentar
<< Home